Eerste hulp bij kwalitatief linkbuilden

Google hecht veel waarde aan verwijzingen – ofwel links van andere sites – naar je website. Zoveel zelfs dat links nog steeds een belangrijke ranking factor van Google zijn. Immers, wanneer je website over goede content beschikt, wil men hier graag naar verwijzen. Inkomende links zijn voor Google dus nog steeds een goede indicatie om de relevantie van pagina’s vast te stellen. Om blijvend resultaat te behalen met linkbuilding, draait het anno 2017 nog meer om kwaliteit en nog veel minder om kwantiteit. Benieuwd hoe je dit aanpakt? Wij bieden eerste hulp bij kwalitatief linkbuilden!

Backlinks die elke Google update overleven

Updates van Google zoals de Penguin update zorgen ervoor dat de zoekresultaten die in Google worden getoond steeds beter aansluiten op de zoekintentie van de zoeker. Dergelijke Google updates zorgen er ook voor dat Black Hat SEO technieken opgemerkt en afgestraft worden. Om de autoriteit van websites te verhogen, pasten veel websites linkbuilding Black Hat technieken toe. Deze manier van linkbuilden leverde toen resultaat op, maar is tegenwoordig niet meer de moeite waard om in te investeren. De vraag is namelijk niet of dit ontdekt wordt, maar wanneer.

Wil je blijvend profiteren van goede organische zoekmachine posities? Investeer dan in kwalitatieve, White Hat SEO technieken om op de lange termijn de beste resultaten te behalen. Backlinks die op een natuurlijke manier zijn verkregen overleven namelijk elke Google update!

#1 Linkwaardige content, maar dan 10x beter

Hoe moet het dan wel? Om blijvend succes te hebben met linkbuilding, moet het gaan om kwaliteit en relevantie. Dat is en blijft immers altijd de intentie van zoekmachines als Google. Of zoals Rand Fishkin zegt: content 10x beter dan de bestaande content van concurrenten. Streef naar het maximale om ervoor te zorgen dat je website boven de concurrenten uitsteekt. Zelf deze creatieve linkbuilding techniek toepassen? Ga op zoek naar een artikel met linkwaardige content over een specifiek onderwerp dat past bij je onderneming. Verbeter en breidt de content uit met nieuwe of waardevolle informatie. Om de kans op links te vergroten en het artikel echt te verbeteren, is het slim om samen te werken met anderen, bijvoorbeeld experts. Het artikel zal namelijk sowieso door de bijdragers worden gedeeld en dankzij hun bijdrage beter worden beoordeeld door lezers. Win-win!

#2 Infographics

Niet alleen informatieve en uitgebreide artikelen zorgen voor natuurlijke verwijzingen. Ook infographics zijn een doeltreffende en creatieve manier om kwalitatieve backlinks te verzamelen en daarmee de autoriteit te verhogen. Echter is deze methode wel redelijk tijdsintensief te noemen. Hoe deze linkbuilding techniek werkt? Creëer een infographic en deel deze op je website. Ga vervolgens op zoek naar websites die aandacht besteden aan het onderwerp van de infographic. Benader hen of ze openstaan voor een waardevolle toevoeging aan de bestaande content. Positieve reacties ontvangen? Deel dan de infographic onder de voorwaarde dat zij linken naar je website.

#3 Je website als alternatief aanbieden

De laatste creatieve techniek die wij in dit artikel behandelen is links overnemen van failliete bedrijven. Uiteraard alleen bedrijven waarvan de website nog online is! Deze linkbuilding techniek is overigens ook toe te passen bij bedrijven met naamsveranderingen. Hoe pak je dit aan? Ga binnen je branche op zoek naar bedrijven die failliet zijn of een gewijzigde naam hanteren. Onderzoek de domeinen die linken naar deze oude websites. Benader deze domeinen en bied je eigen website als alternatief aan voor de irrelevante link.

Wil je meer weten over kwalitatief linkbuilden? Neem dan contact met ons op!



Deel dit artikel

Linkedin

Beoordeel dit artikel

1.00
Gratis e-book

succesvol met m-commerce

Download gratis het e-book ‘Succesvol met m-commerce, 75 tips voor een optimale mobiele webshop’.
We geven je in dit e-book de beste tips en adviezen om je webshop van homepage tot bedankpagina te optimaliseren voor de mobiele shopper.