Het begint bij goede content

Iedere marketeer hamert op het inzetten van goede content. Maar waarom is dat? Wat is het effect van het inzetten van kwalitatieve content? Ik vertel je hier graag meer over.

Het belang van content

Voor zowel de bezoekers van je webshop als voor Google is goede content van groot belang. Maar wat is nu goede content? Goede content dient van toegevoegde waarde te zijn voor jouw doelgroep. Schrijf content die jouw doelgroep interessant vindt en hou rekening met de juiste tone of voice. Dit alles versterkt de band met jouw doelgroep en zorgt ervoor dat je te kennen staat als autoriteit. Mooi meegenomen dat Google daar ook weer blij van wordt. Sabier heeft eerder een uitgebreid blog geschreven hoe je zelf aan de slag kunt met het schrijven van goede content.

Content

Vormen van content

De content kun je verpakken op vele manieren. Denk hierbij aan productbeschrijvingen, blogs, artikels, infographics, reviews, whitepapers, afbeeldingen, nieuwsbrieven, posts op social media etc. De mogelijkheden zijn eindeloos.  Ook het medium wat je gebruikt om je content platform te bieden kent vele vormen. De geschreven content kun je verspreiden door middel van je eigen webshop,  Facebook, e-mail, blogs, social media, publicaties op externe sites etc. Doorat je goed weet wie jouw doelgroep is, kun je ook inschatten waar deze zich op het web of things bevind. Nu kun je aan de slag met het inkleuren van jouw contentkalender.

Contentkalender

Een contentkalender zorgt ervoor dat er structuur komt in de uitingen die je als bedrijf wil doen. De frequentie en onderwerpen kunnen hierin vooraf vastgelegd worden. Op deze manier kun je jouw doelgroep zo efficiënt en effectief mogelijk benaderen.

Stap 1 Brainstormen

Als eerste ga je brainstormen over alle onderwerpen die interessant kunnen zijn om content over te creëren. Denk ook aan evenementen waaraan je deel neemt of die de moeite zijn om te vermelden. Mocht je op vaste momenten acties of aanbiedingen hebben dan kun je die ook meenemen in de lijst. Lastig om tot onderwerpen te komen? Leg dan thema’s vast. Bijvoorbeeld februari als de maand van de liefde.

Stap 2 PlanningContent onderwerpen

Als het goed is heb je nu een hele lijst met onderwerpen die je kunt aanstippen komend jaar. Je kunt nu op de kalender gaan inkleuren wanneer je welke onderwerpen wilt aanstippen. Ook het medium wat je gaat gebruiken voeg je toe per onderwerp. Houdt rekening met ruimte om nog in te kunnen spelen op actualiteiten.

Stap 3 Aan de slag

Nu je een planning hebt kun je aan de slag. We adviseren altijd om vooruit te werken. Verschillende media bieden de mogelijkheid om je content alvast te plannen. Je kunt je uiting dan helemaal klaar zetten, deze zal dan op een door jouw geselecteerd moment live gaan.

Downloaden

Om je op weg te helpen, kun je bij ons alvast een lege contentkalender downloaden. Hierin staan de feestdagen alvast genoemd zodat je daar gemakkelijk op in kunt spelen. Wil je dat we meedenken met de invulling van jouw kalender? Dat kan! Neem dan contact op.


Deel dit artikel

Linkedin

Beoordeel dit artikel

3.67
Gratis e-book

succesvol met m-commerce

Download gratis het e-book ‘Succesvol met m-commerce, 75 tips voor een optimale mobiele webshop’.
We geven je in dit e-book de beste tips en adviezen om je webshop van homepage tot bedankpagina te optimaliseren voor de mobiele shopper.