De eerste weken van Kevin, Louise en Loes

Waar we in januari al Sander en Sven bij METMEER verwelkomden, kwamen er in februari nog eens drie versterkingen bij. Kevin van Beers als Marketing Automation Specialist, Louise Snel als Sr. SEA Specialist en Loes van Erp als Office Manager. Over hun eerste weken, hun klimervaring en ambities.

Nieuwe medewerkers METMEER Louise Loes en Kevin
vlnr: Louise Snel (Sr. SEA Specialist), Loes van Erp (Office Manager) en Kevin van Beers (Marketing Automation Specialist).

Hoe hebben jullie je eerste weken ervaren?

Kevin:
Een eerste periode binnen een nieuwe organisatie is altijd spannend. Ik kan niet ontkennen dat ik de eerste week een soort imposter syndrome voelde: Wat nu als ze zien dat ik helemaal niet weet wat ik aan het doen ben? Wat als ik geen antwoord kan geven op bepaalde vragen? Deze gedachten verdwenen al snel dankzij de steun en het vertrouwen die je direct krijgt van het team. Ik voelde me direct thuis. Er wordt oprecht geluisterd en de kennis en meningen die ik deelde werden gewaardeerd. Het teamgevoel is heel sterk bij METMEER. Of dit nu gaat om de daily stand-up waarbij iedereen weet van elkaar wat men aan het doen is, of de huiselijke sfeer en opstelling van de bureaus waardoor communiceren juist aangemoedigd wordt. Teamwork makes the dream work!

Louise:
Als heel tof. Starten bij METMEER betekende voor mij belanden in een warm bad. Tuurlijk, als nieuwe werknemer verlopen de eerste weken altijd wat chaotisch. Gelukkig staan alle collega’s klaar om je te helpen als dat nodig is. Overigens houd ik ergens wel van de ‘chaos’ en dynamiek van een Online Marketing Bureau. Geen dag is hetzelfde en met een prima dosis werkdruk hoef je nooit verveeld de seconden op de klok weg te zien tikken.

Loes:
De eerste weken waren voor mij bijna thuiskomen. Je wordt opgevangen in een leuke warme groep en hoort er ook meteen bij. Je krijgt veel vrijheid om je eigen werkdag in te vullen en start om 09:00 uur gezamenlijk op. Dan weet ik meteen wie wat gaat doen en welke afspraken er allemaal zijn gemaakt. Het is ook erg tof om met mensen te werken die verstand van hun vak hebben.

 

Wat is jullie ‘klimervaring’?

Kevin:
Via webdevelopment naar online marketeer, naar marketing automation specialist. Door mijn brede ervaring op gebied van online zie ik mezelf als ideale marketing automation specialist. Marketing automation mag gezien worden als een centraal onderdeel binnen online marketing. Verschillende disciplines zoals SEO, SEA, Social (advertising), Content (marketing) en E-mail (marketing) komen samen door het gebruik van een marketing automation tool. Om zo uiteindelijk succesvolle (multichannel) online marketing campagnes op te zetten.

Louise:
Een paar jaar geleden leerde ik de basisbeginselen over online adverteren bij Google AdWords zelf. Hierdoor ontdekte ik hoe gaaf het is om bedrijven te helpen online zichtbaar te worden en het maximale uit ieder budget te halen. Voor mij is er geen berg hoog genoeg: ik zoek graag nieuwe uitdagingen op. Van zeer beperkte tot onbeperkte budgetten, een markt waarin veel concurrentie te vinden is of juist een enorme niche: voor ieder bedrijf bestaat een juiste strategie.  En die pas ik graag toe. Google Search, Display, Shopping, Video, Gmail, Remarketing en RSLA: de afgelopen jaren heb ik met ieder advertentietype gewerkt. Ik durf daarom met enige zekerheid te stellen dat AdWords (en ook Bing) geen geheimen meer voor me kent.

Loes:
Als je van huis uit meekrijgt dat het belangrijk is om goed voor anderen te zorgen is office manager de ideale baan.Door mijn ervaring als Office Manager bij andere grote(re) bedrijven heb ik veel geleerd over bedrijfsvoering en hoe je verschillende disciplines kan ondersteunen op diverse vlakken. Bij METMEER krijg ik de kans om al deze ervaring toe te passen en om te zetten in.

Werkplek bij METMEER Breda

Hoe zou je jezelf als online sherpa omschrijven?

Kevin:
Ik geloof in het aangaan van langdurige, krachtige relaties die gebaseerd zijn op resultaat en vertrouwen. Maak dus altijd beslissingen op basis van data. Hard roepen dat je de beste bent is niets voor mij. Ik laat de resultaten graag spreken. Ik ben constant op zoek naar hoe ik als marketing automation specialist waarde kan toevoegen voor de klanten van METMEER. “Some of us sell to businesses, but we all market to people”.

Louise:
Als ambitieus, behulpzaam en leergierig. Naar mijn mening leg je als Online Sherpa nooit dezelfde route af. Iedere klim is weer een nieuw avontuur en behoeft een andere werkwijze. Soms moet je nieuwe dingen bijleren (het Online Marketing Landschap verandert in rap tempo) en ook anderen helpen datzelfde niveau bereiken. Zowel bij klanten als collega’s vind ik het belangrijk om kennis over te dragen. Begrip is een belangrijk fundament voor het uitzetten van een strategie.

Loes:
Voor mijn functie (office manager) is online sherpa niet de juiste term. Ik heb zelf liever Office Sherpa. Klaar staan voor “mijn” online sherpa’s zodat zij zich bezig kunnen houden met de klant. Met het motto “niet lullen maar poetsen” pak ik alle taken met beide handen aan om ze zo snel en goed mogelijk uit te voeren. Mijn dag is geslaagd als ik klaar heb kunnen staan voor mijn collega’s.

 

Nieuwe medewerkers METMEER 2 Louise Loes Kevin Wat zijn jullie ambities voor 2018 bij METMEER?

Kevin:
Mijn doelstelling is om van METMEER een organisatie te maken die voorop loopt op gebied van marketing automation en inbound marketing om zo onszelf en onze klanten een optimaal resultaat te garanderen. We hebben alle expertise in huis om dit te realiseren.  Shine bright like a diamond!

Louise:
De beste zijn in wat we doen en daarin ook ‘de klant’ meenemen. Hoe vaak zie je het niet dat Online Marketing Bureaus onzichtbaar zijn voor hun opdrachtgevers? Dat is niet mijn stijl. Het is belangrijk dat klanten zien wat en waarom we de dingen doen zoals we ze doen. Naar mijn mening behaal je namelijk altijd samen het beste resultaat. Ik heb samen met mijn collega’s de expertise op gebied van online marketing, de klant heeft de expertise rondom zijn/haar product, dienst en doelgroep. Sla je die handen ineen, dan kun je heel toffe strategieën uitzetten en resultaten behalen.

Loes:
Zorgen dat het de online sherpa’s aan niets ontbreekt om alle klanten van METMEER op de best mogelijke manier te ondersteunen naar de top!

Gratis e-book

succesvol met m-commerce

Download gratis het e-book ‘Succesvol met m-commerce, 75 tips voor een optimale mobiele webshop’.
We geven je in dit e-book de beste tips en adviezen om je webshop van homepage tot bedankpagina te optimaliseren voor de mobiele shopper.