250+ keywords. 97% in de Top 3 van Google

WEBSHOP
ONLINE MARKETING

DE KLANT

Trekhaakcentrum.nl is al ruim 15 jaar actief in de wereld van de trekhaakmontages en behoort tot de grootste spelers in de markt. Als uitvinder van de afneembare trekhaak(!) hebben zij een bijzondere historie en veel expertise in huis. Én een gezonde ambitie om de nummer 1 te worden.

DE OPDRACHT

Al in 2011 kwam Trekhaakcentrum.nl bij ons terecht met de opdracht om voor de site zelf én alle franchisers meer traffic en leads te genereren. De online concurrentie nam toe en ook de druk vanuit franchisenemers om leads te generen was voelbaar.

DE OPLOSSING

Met lokale Adwords campagnes rondom iedere vestiging brachten we het verkeer op gang. Daarna hebben we vele honderden landingspagina in de top 3 in Google gebracht. Als laatste hebben we de website en kentekentool vernieuwd voor meer conversie.

1352 REVIEWS MET EEN GEMIDDELDE SCORE VAN 8,6

1352 REVIEWS MET EEN
GEMIDDELDE SCORE VAN 8,6


46% MEER
AFSPRAAK AANVRAGEN
T.O.V. VORIG JAAR


43% MEER
OFFERTE AANVRAGEN
T.O.V. VORIG JAAR

TREKHAAKCENTRUM.NL

Eén bedrijf, 50 franchisers verspreid door heel Nederland en niet genoeg omzet uit de website die ze delen. Hoe richt je jouw online kanalen dan zo in dat iedereen een graantje meepikt? Enerzijds doe je dat door de gebruiksvriendelijkheid van je website onder het vergrootglas te leggen.

Anderzijds door slim te kijken naar zoekmachine-optimalisatie en de inzet van advertenties waarbij je het lokale aspect van de franchisers niet uit het oog mag verliezen. Zo simpel is het.

images

ONDERZOEK

Het startpunt was een onderzoek naar de toenmalige website van trekhaakcentrum.nl. We keken bijvoorbeeld naar het verloop van het bestelproces, de beschikbare informatie en in welke mate de lokale franchisers vertegenwoordigd waren.

Daarnaast volgde een zoekwoordenonderzoek en een strategie voor lokale Adwords campagnes. Op basis van de best converterende zoekwoorden is de SEO strategie bepaald en zijn er honderden merk- en plaatsspecifieke landingspagina’s gecreëerd.

  • Doelgroep onderzoek
  • Wireframing
  • SEA- en SEO strategie
  • Redesign

WIREFRAME

Uit het onderzoek bleek dat bezoekers moeite hadden met de kentekentool. In de wireframe-fase zijn de belangrijkste stappen uit de tool uitgewerkt en is er goed nagedacht over de gebruiksvriendelijkheid.

Met de kennis van de converterende zoekwoorden is dus SEA en SEO strategie uitgewerkt, gericht op zeer lokale en specifieke zoekwoorden.

MOBILE FIRST

Mobile is here to stay. En met een aandeel van bijna 50% van de bezoekers via mobiel/tablet was het logisch om mobile first te ontwerpen. 

We zien in de huidige statistieken dan ook dat het aantal offerte aanvragen via mobiel en tablet exact gelijk ligt met die via desktop. Een mooie prestatie.

EEN TREKHAAK IN 4 STAPPEN

Op basis van de inzichten uit de onderzoeksfase werd gekozen om trekhaakcentrum.nl volledig te vernieuwen. Zo konden we de gebruiksvriendelijkheid waarborgen én de juiste informatie op de juiste plek zetten met oog voor het organisch bereik vanuit Google.

 

  1. MODEL AUTO
  2. TREKHAAK & AANSLUITING KEUZE
  3. OVERZICHT
  4. AFSPRAAK MAKEN

 

Door hierbij ook meteen het bestelproces te optimaliseren, konden aanvragen sneller worden afgehandeld bij de juiste lokale franchiser. We maakten hierbij gebruik van A/B-testen waarbij we diverse opzetten vergeleken met elkaar zodat we de best converterende vorm konden kiezen.

DIT IS HET RESULTAAT

EĖN GEOPTIMALISEERDE WEBSITE, 50 FRANCHISENEMERS MET MEER OMZET

Het aantal bezoekers is over de afgelopen jaren fors gestegen, voornamelijk door de goede organische posities in Google. Daardoor konden we ook besparen op Adwords kosten en deze optimaal inzetten op moeilijke en meer generieke zoekopdrachten. 

De verbeterde kentekentool zorgde voor de extra conversies. waardoor Trekhaakcentrum.nl én haar franchisers nu mooie cijfers zien.

"Een moderne nieuwe site, meer relevante traffic én een hogere conversie.

TOM DIRVEN
TREKHAAKCENTRUM.NL

Buckaroo

400% meer aanvragen in 6 maanden

Bekijk deze case

Greenpeace

Geef eens Niks!

Bekijk deze case

Wij zijn klaar voor jouw uitdaging

Ieder succesvol project start met een kennismaking en prettige klik. Wacht daarom niet langer en nodig jezelf uit voor een goed gesprek. We sparren graag over de mogelijkheden en kansen die Magento 2 shops en online marketing bieden. We horen graag van je!

NEEM CONTACT OP