Laat jij deze 3 SEO kansen onbenut?

In dit artikel wil ik 3 SEO kansen uitlichten die makkelijk zijn door te voeren en het organisch bereik van jouw shop of website kunnen verhogen. Door ze goed toe te passen kan je relatief snel online resultaat zien.

#1 SEO kans : Voeg content toe aan de best presterende pagina’s

De best presterende pagina’s van je webshop of website worden vaak op meerdere zoektermen goed gevonden. Het is eenvoudiger om het organisch bereik van een goed presterende pagina te vergroten dan dat van een slecht presterende pagina. Klinkt logisch, echter wordt deze SEO kans zelden optimaal benut.
Goed presterende pagina’s hebben namelijk al autoriteit opgebouwd en Google waardeert deze pagina’s met hoge rankings. Door relevante content toe te voegen aan deze pagina’s kan je op meerdere zoektermen zichtbaar worden.
Zalando.nl is een goed voorbeeld van een shop die categoriepagina’s optimaliseert voor betere vindbaarheid op meerdere zoektermen. Kijken we bijvoorbeeld naar de categoriepagina https://www.zalando.nl/dameskleding-jurken/,  dan zien we dat deze pagina maar liefst 1182 woorden telt! Door het toevoegen van relevante content kan je een goed presterende pagina beter vindbaar maken voor meerdere zoektermen.

Onderstaand afbeelding laat duidelijk zien dat een categoriepagina met relevante content op meerdere zoektermen kan ranken.

SEO kansen Zalando

 

 

#2 SEO kans : Verhoog de CTR van je Google SERP snippet

De Google SERP snippet wordt vertoond in zoekresultaten van Google en bestaat uit een titelbeschrijving en een paginaomschrijving. De organische CTR ( doorklikratio) van je pagina’s in de Google zoekresultaten is een belangrijke ranking factor. Verbeter je de organische CTR van je pagina’s, dan neemt logischerwijs het aantal organische klikken toe. Bovendien stijg je in posities wanneer je de CTR van je pagina’s verbetert.
Een goed geschreven snippet (meta titel en meta beschrijving) is een SEO kans waar je direct mee aan de slag kan gaan. Enkele tips om de CTR van je snippets te verbeteren:

  • Maak gebruik van hoofdletters en interpuncties in de meta titel. Door slim gebruik te maken van hoofdletters valt je snippet op in de Google zoekresultaten:

  • Google heeft dit jaar het aantal te gebruiken karakters voor de meta titel en meta beschrijving in de Google zoekresultaten verhoogd. Benut alle beschikbare ruimte! Door de beschikbare ruimte optimaal te benutten met woorden die aanzetten tot klikken, kan je de CTR van je pagina’s verhogen.

  • Maak gebruik van krachttermen, emotionele triggers en/of cijfers in de meta titel. Uit onderzoek is gebleken dat meta titels geschreven in deze toon de hoogste CTR behalen.


 

#3 SEO kans : Interne linkbuilding

Het belang van inkomende linkverwijzingen is bij de meeste webmasters wel bekend. Inkomende links verhogen de autoriteit van een pagina en zijn dus een belangrijke ranking factor. Interne links, linkverwijzingen binnen je website,  dragen ook bij aan het verhogen van de autoriteit van pagina’s binnen je website.  Door slim intern te linken kan je de belangrijkste pagina’s van je website van autoriteit en relevantie voorzien. Wanneer je zorgt voor een linkverwijzing van de ene pagina naar de andere, geef je de pagina waarop de link uitkomt linkwaarde mee. Deze waardering nemen zoekmachines mee, waardoor jouw pagina beter vindbaar wordt.
Loop alle pagina’s van je website/webshop na en bekijk welke woorden op een pagina nuttig voor een bezoeker zijn om door te linken naar een andere pagina. Met deze insteek wordt de gebruikerservaring van je website op natuurlijke wijze verbeterd. Bovendien stroomt de linkwaarde door naar andere pagina’s van je website. Met een goede interne linkbuildingstrategie kan je de voor jouw belangrijke pagina’s beter laten ranken in de zoekresultaten.

Interne linkbuilding:  https://www.zalando.nl/schoenen/

Wil jij  zichtbaar worden op relevante zoektermen? Benieuwd naar onze mogelijkheden om je hierin te helpen? Neem dan contact met ons op.