Eerste hulp bij kwalitatief linkbuilden

Google hecht veel waarde aan verwijzingen – ofwel links van andere sites – naar je website. Zoveel zelfs dat links nog steeds een belangrijke ranking factor van Google zijn. Immers, wanneer je website over goede content beschikt, wil men hier graag naar verwijzen. Inkomende links zijn voor Google dus nog steeds een goede indicatie om […]

Lees meer

Top 5 meest beschamende SEO blunders!

Oké, we maken allemaal wel eens een foutje. Dat is in het dagelijkse leven ook helemaal niet erg. Maar op het gebied van SEO kunnen de meest kleine fouten toch drastische gevolgen hebben. Diep in ons goed hart kijkend begrijpen wij echt wel dat niet iedereen dezelfde online marketing kennis heeft. Daarom behoeden wij jou, middels […]

Lees meer

Aan de slag met cross-device conversion tracking!

Het meten van conversies via verschillende devices is vanwege de verschillende cookie systemen een van de verschillende devices een grote uitdaging. Google heeft een  diverse cross-device instellingen waardoor het mogelijk wordt om bij te houden welke devices verantwoordelijk zijn voor conversies.  Via ingelogde gebruikers (Google account) te observeren kan Google alle stappen die tot een conversie leiden bijhouden. Gebruikers die […]

Lees meer

Google’s mobile first index? Dit moet je weten!

Aandacht voor mobiel is onmisbaar geworden om hoge posities in Google te behalen. Webshops en websites die mobielvriendelijk zijn, krijgen sinds het mobile friendly algoritme voorrang in de zoekresultaten. Doordat meer dan 50% van de zoekopdrachten via mobiel wordt gedaan en dit naar verwachting stijgt tot 75%, heeft Google aangekondigd een mobile first index uit […]

Lees meer

Bodaanpassingen in AdWords

De mogelijkheden om te optimaliseren in AdWords zijn eindeloos. Zo kun je de biedingen van zoekwoorden verhogen of verlagen, zoekwoorden uitsluiten, een andere bied-strategie gebruiken zoals doel ROAS (Return on Ad Spend) of de advertentieroulatie aan te passen (zoals het optimaliseren voor conversies). Bodaanpassingen in AdWords op basis van segmenten is een andere mogelijkheid tot […]

Lees meer

Happy 2017, een mooi jubileumjaar!

In een zucht was het weer voorbij, doei 2016! Maar wat is er veel gebeurd afgelopen jaar. We verwelkomden maar liefst zes nieuwe collega’s: Stef en Geoffrey op online marketing, Milou op sales, Marleen  op development, Monique op administratie en Barbara op HR. We zeiden hallo tegen veel mooie nieuwe klanten zoals Babywatcher, myHair en EMTÉ […]

Lees meer

Waarom Google Tag Manager? De 8 voordelen

Binnen online marketing kennen we diverse tools voor verschillende werkzaamheden. Zo zijn Google Analytics, Google AdWords, Hotjar en Visual Website Optimizer enkele voorbeelden. Voor al deze tools is het nodig om een ‘tag’ te installeren. Een tag is een stukje code die in de website geïmplementeerd dient te worden om de tool haar werk te […]

Lees meer
Top 10 SEO Tools

Dé 10 onmisbare SEO tools

Er zijn eindeloos veel tools op de markt om tot hogere SEO resultaten te komen en meer inzichten te verschaffen. Logisch dat de juiste tools je leven een stuk gemakkelijker kunnen maken. In de loop van de tijd hebben we talloze tools getest. Welke tools gebruiken de online marketeers bij METMEER op dagelijkse basis? Ik […]

Lees meer