Scrum bij METMEER

Scrum bij METMEER: hoe werkt dat?

De werkwijze Scrum is snel gegroeid in Nederland. Ter indicatie: de functie van Scrummaster bezet plaats 10 op het lijstje van populairste banen van 2017. Dat deze werkwijze zo hard groeit is logisch. Veel bedrijven zetten de methode succesvol in voor opdrachtgevers voor meer efficiëntie en betere samenwerking. Zo ook METMEER!  Wat is Scrum? Scrum […]

Lees meer
Eerste weken van Sander & Sven bij METMEER

De eerste weken van Sander & Sven

METMEER heeft twee nieuwe aanwinsten gecontracteerd! In januari zijn Sander van Hulten (Content Specialist) en Sven van Grinsven (SEA Specialist) aan de sherpa-selectie toegevoegd. We vroegen ze hun pas verworven shirt van het lijf. Hoe hebben jullie je eerste weken ervaren? Sander: “Enerverend! METMEER is volop in beweging, er liggen veel mooie kansen en uitdagingen. Ik […]

Lees meer
Experimenten in Google AdWords voor betere resultaten

Experimenten in AdWords voor betere resultaten

Het optimaliseren van AdWords campagnes is niet altijd ‘even gemakkelijk’ en vraagt kwalitatieve data om daadwerkelijk succesvolle resultaten te boeken. Het behalen van zo een positief mogelijke ROI (Return On Investment) of het werken met specifieke ROI doelstellingen, is veelal hetgeen waarop SEA specialisten en online marketeers sturen. De vraag is niet ‘of’ er mogelijke […]

Lees meer
Voorkomen van budgetverspilling in het display netwerk

Voorkomen van budgetverspilling in het Display-netwerk

‘We’ kennen ‘ze’ allemaal wel! Beeldadvertenties en Reclamevideo’s die je achtervolgen over het ‘internet’. Vind je ze irritant? Dan kunnen we als online marketeer stellen dat de display campagne wellicht redelijk wat verspilling van het budget oplevert. Het display-netwerk van Google is enorm, meer dan 3 miljoen plaatsingen die ieder op een eigen manier getarget […]

Lees meer
Waarom is conversie optimalisatie belangrijk?

4 redenen waarom conversie optimalisatie belangrijk is

Conversie optimalisatie mag tegenwoordig niet ontbreken in de wereld van online marketing. Dit is een marketingproces waarbij het gedrag van de bezoeker op de website wordt geanalyseerd. Hierdoor kan het bedrijf beter achterhalen hoe die bezoeker het best overtuigd wordt om een doel/actie op de site te volbrengen. Even heel simpel gezegd: je wilt dat bezoeker […]

Lees meer

Viraal gaan op social media in 10 praktische stappen

Het is niet meer weg te denken, een wereld zonder social media. Steeds meer interactie vindt online plaats. Likes, volgers, retweets en shares, alles wordt steeds belangrijker. Bedrijven zetten social media steeds vaker in om interactief te zijn met hun doelgroep. Het delen van nieuwe items, projecten en acties om ook naast de webshop of […]

Lees meer

Google Analytics instellen – Hoe doe je het goed?

  Momenteel leven we in een dit-dat-data-cultuur. Ik noem het zo omdat je het overal leest en hoort: data dit, data dat, data zus, data zo. Dat is niet gek. Kwalitatieve data is namelijk goud waard. Gratis diensten en producten zijn vaak niet echt “gratis”. Vaak ontvang je deze in ruil voor wat gegevens. Je […]

Lees meer