Conversieoptimalisatie: Verander kijkers in kopers!

Veel bezoekers ontvangen op je webshop is natuurlijk leuk, maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat deze kijkers ook kopers worden. Ik wil je in een paar stappen leren hoe je met wat kleine inspanningen toch een flinke winst kan behalen met jouw webwinkel.

USP’s

Unique Selling Points duidelijk naar voren laten komen op je shop. De concurrentie is vaak moordend, maar er is een manier om de bezoeker over te halen tot aankopen. Namelijk jouw onderscheidend vermogen. Gratis levering? Voor 16:00 besteld, morgen in huis? Meld het aan je potentiële klant door de USP’s duidelijk zichtbaar toe te voegen aan jouw shop.

usp1

 

Product afbeeldingen

De kwaliteit van je productfoto’s is enorm belangrijk. Wanneer de foto’s er professioneel uitzien schept dit een stukje vertrouwen bij de consument. Wij zien dat de conversies ook toenemen wanneer je vanuit verschillende hoeken foto’s toont van producten.

Reviews

Mond-tot-mond reclame is nog steeds een krachtige tool. Wanneer je een goede service levert aan je klanten, vinden ze het vaak geen enkel probleem om een review in te vullen. Wat geeft nou een beter beeld van het bedrijf dan reviews van mensen die er al eens besteld hebben. Mooi meegenomen; Google hecht hier ook waarde aan!

reviews

 

CTA’s

Gebruik Call To Actions op de juiste manier. Potentiële koper willen weten wat er gebeurt wanneer ze op een knop drukken, dus schep daar duidelijkheid over. Een knop als ‘verzenden’ na het invullen van je contactgegevens zegt eigenlijk alleen maar dat je je gegevens verzend. Maar wat gaat er daarna gebeuren met hun gegevens? Kies daarom bijvoorbeeld een knop als ‘inschrijven nieuwsbrief’ in plaats van ‘verzenden’

En nu aan de slag!

Met alleen het lezen over conversieoptimalisatie kom je er niet. Voer daarom eens wat punten door en monitor welke voor jou werken. Kijk eens als potentiële koper naar jouw shop om er achter te komen wat er verbeterd kan worden. Verander die kijkers in kopers!

To do:

  1. Start met het in kaart brengen van je USP’s en voor deze door op je webshop.
  2. Ga eens na of er in jouw shop nog producten staan waar de foto’s van verbeterd kunnen worden.
  3. Verstuur vanaf nu een e-mail met een link naar een review-pagina wanneer klanten een bestelling plaatsen.
  4. Loop het bestelproces op je webshop eens door als ‘potentiële koper’. Zijn alle knoppen duidelijk?

Vragen of kom je er niet uit? Neem dan contact op, ik help je graag!