Upgraded URL’s in Google AdWords

Google heeft wijzigingen doorgevoerd in de bestemmings-URL’s van de AdWords campagnes. Dat wil zeggen dat je vóór 1 juli 2015 de URL’s zelf nog kan aanpassen, doe je dit niet dan voert Google een upgrade uit zonder dat je deze kan beïnvloeden.

Wat zijn bestemmings-URL’s?

Een bestemmings-URL is de URL waar een bezoeker heen gaat wanneer hij op een AdWords advertentie klikt. Deze URL zal de bezoeker verwijzen naar de bestemmingspagina waarop jij wilt dat de bezoeker terecht komt. Wanneer je voorheen de URL wilde tracken kon je ‘tracking parameters’ toevoegen aan de URL. Het aanpassen van lopende advertenties kende een aantal nadelen. De belangrijkste nadeel is dat het aanpassen van een advertentie leidde tot gegevensverlies. Daarnaast was het zo dat als je een advertentie aanpaste, bijvoorbeeld oor het toevoegen van parameters, moest je alle advertenties opnieuw laten goedkeuren. De advertenties worden tijdens deze periode niet getoond.

Wat zijn geüpgrade URL’s?

Het verschil tussen de bestemmings-URL en de URL die is geüpgrade zit hem in deze tracking parameters. Bij de advertenties met de geüpgrade url’s kun je wijzigingen in de tracking parameters toepassen zonder dat dit ter beoordeling moet worden ingediend bij Google. Ondertussen blijven de advertenties ook gewoon zichtbaar.

Nieuwe advertenties aanmaken?

Nieuwe advertenties aanmaken kan vanaf nu als volgt. Je schrijft je advertentie zoals je gewend bent. Echter kies je nu voor ‘uiteindelijke URL (aanbevolen)’ in plaats van bestemmings-URL. Als je geen gebruik maakt van tracking parameters dan kun je hierna je advertentie opslaan.

Geüpgradede URL's Google AdWords

Advertentie aanmaken met tracking parameter is vanaf nu ook erg eenvoudig. Eerst schrijf je je advertentie zoals je gewend bent. Daarna vul je de uiteindelijke URL in. Vervolgens klik je op URL-optie voor advertenties. Hier vul je de tracking-URL in. Vervolgens kan je deze testen om te zien of je hem goed hebt ingesteld.

Geüpgradede URL's AdWords

 

Upgrade je URL’s nu!

Google upgrade de URL’s zelf op 1 juli 2015. We adviseren om zelf de URL’s te upgraden voordat Google dit doet. Gelukkig helpt Google je al een heel eind op weg door middel van een stappenplan die ze hebben opgesteld.

Bekijk het filmpje om het verschil tussen de ‘oude’ bestemmings-URL’s en ‘nieuwe’ uiteindelijke URL’s.